Finance
Basis
Til dig med behov for basale funktioner til fakturering,
bankafstemning og bogføring
Basis pakken
Priser pr. måned
- Vi sørger for bogføringen****
- Fast kontaktperson
- Vi afstemmer løbende banken(bankkonti)
- Afstemmer clearingskonti
- Tilkobling af app og e-mail til upload af bilag
- Opsætning af bankintegration til bogføringsprogram
- Debitor- og kreditorstyring
- Udarbejdelse af lovpligtig bogføringsprocedure samt løbende
opdatering af denne - Support og rådgivning på spørgsmål omkring bilag, faktura, skat, moms
- Afstemme mellemregningskonti
- Support via mail og telefon
- Bogføring af afskrivninger og udarbejdelse af anlægskartotek
- Månedlig eller kvarvalsvis ajurføring af bogholderi
- Kvartals tal fra ERP fremsendes.
- Kvartalsvis eller halvårlig opgørelse og indberetning af moms til Skat**
- Forskudsopgørelse
- Udvidet oplysningsskema til SKAT
- Udarbejdelse af årsregnskab eller klargøring til revisor
- Udarbejdelse af forskudsopgørelse og rådgivning omkring B-skat.
**Ved Måneds moms tillæges prisen kr. 500 ekskl. moms pr. måned.
***Skal vi ved bogføringen kontakte dig vedr. manglende bilag som overstiger 1 time pr. kvt. Vil vi kontakt dig om at materialet der indleveres, ikke lever op til aftalen. Derfor vil vi for den ekstra medgået tid fakturere vores almindelige timepris udover den aftalte servicepakke.
Priser pr. måned
Antal Bilag
Basis
20 > 500
501 > 1000
1001 > 2000
2001 > 3000
3001 > 4000
4001 > 5000
5001 > 7500
7501 > 10000
10001 > 12500
12501 > 15000
15001 > 20000
20001 > 25000
800 kr.
1.600 kr.
2.400 kr.
3.300 kr.
4.200 kr.
4.900 kr.
5.600 kr.
6.400 kr.
7.200 kr.
8.000 kr.
Hvilke bilag findes der?
Debitorfaktura
Bilag der bruges, når du sælger en vare/ydelse. Kaldes også for salgsfaktura. Laver du din salgsfaktura via et bogføringsprogram vil det automatisk blive gemt online. Du har tillige mulighed for at sende det via mail eller med EAN.nr. til kunden. Dermed har de også bilaget elektronisk.
Kreditorfaktura
Bilag der medtages i forbindelse med et køb hos en sælger(kaldt for kreditor). Disse bilag skal gemmes og uploades til din bogføring, som dokumentation for dit køb.
Kreditnota
Bilag der bruges når noget skal føres tilbage. Man sletter ikke en salgsfaktura eller købsfaktura, det kan man kun gøre ved en kreditnota. Man kan ikke jf. bogføringsloven blot annullere et køb eller salg som er lavet. Men de kan som sagt nulstilles med en kreditnota.
Momsregistrering
Er din virksomhed pålagt at opkræve moms af salg af varer/ydelser, vil du også have ret til at få moms retur ved de køb du laver i virksomheden. Hvis du har købs- eller salgsmoms som skal med i din bogføring, skal momsbeløbet fremgå af fakturaen. Fremgår den ikke på den faktura eller kvittering du har som bilag, så kan du ikke medtage momsen i din bogføring.
Kvitteringer/bonner
Laver du et køb i butikker via kort eller kontant, hvor du ikke modtager en faktura, skal du for at kunne trække udgiften fra i virksomheden få en kvittering eller bon af dit køb. Kvitteringen/bonnen skal vise hvad det er du har købt og tillige skal momsbeløbet fremgå for at momsen kan fratrækkes. En dankort kvittering er ikke et bilag der kan bruges.
Upload og krav om digitale bilag
til din bogføring er lovpligtigt når:
- Virksomheder og selskaber med en nettoomsætning på over kr. 300.000 kr.
- Krav om digital godkendt bogføringsprogram for Klasse B virksomheder ApS og A/S skal ske pr. 1.1.2024
- Krav om digital godkendt bogføringsprogram for klasse A virksomheder – enkeltmandsvirksomheder skal ske pr. 1.1. 2026
- Bilag der uploades skal være læsbare og tydelige
Bilag skal uploades til bogføringsprogram løbende. Bilag skal være tilgængelig/uploadet til bogføringsprogrammet 3 uger forinden en moms deadline, for at First Finance kan garantere at have alle bilag bogført til en momsafslutning.
Bilag uploades til bogføringsprogram via tilhørende mail eller app til den enkelte konti ved udbyderen.