Skip to main content

Finance

Advanced

Til dig der ønsker hele pakken, samt sparring og uddannelse.

Advanced pakken

Priser pr. måned

  • Vi sørger for bogføringen
  • Fast kontaktperson
  • Vi afstemmer løbende banken(bankkonti)
  • Afstemmer clearingskonti
  • Tilkobling af app og e-mail til upload af bilag
  • Opsætning af bankintegration til bogføringsprogram
  • Debitor- og kreditorstyring
  • Udarbejdelse af lovpligtig bogføringsprocedure samt løbende
    opdatering af denne
  • Support og rådgivning på spørgsmål omkring bilag, faktura, skat, moms
  • Afstemme mellemregningskonti
  • Support via mail og telefon
  • Bogføring af afskrivninger og udarbejdelse af anlægskartotek
  • Månedlig eller kvarvalsvis ajurføring af bogholderi
  • Kvartals tal fra ERP fremsendes.
  • Kvartalsvis eller halvårlig opgørelse og indberetning af moms til Skat**
  • Forskudsopgørelse
  • Udvidet oplysningsskema til SKAT
  • Udarbejdelse af årsregnskab eller klargøring til revisor
  • Udarbejdelse af forskudsopgørelse og rådgivning omkring B-skat.
  • Indberetning til offentlige myndigheder
  • Tilkobling af godkendelses flow, tilkobling af salgsplatforme til
    ERP-system
  • Indberetning af skat
  • Indberetning af statistiktal for virksomheden
  • Rykke debitorer – rykkerprocedure
  • Afstemning af skattekonto
  • Regnskabsovervågning
  • Tal fra ERP fremsendes inkl. Sammenligning med budgettal
  • Benyttelse af Brugtmomsordning
    +
  • Kontakt med myndigheder
  • Rådgivning om selskaber, skat og moms
  • Udarbejdelse af budgetter
  • Udarbejdelse af likviditetsbudgetter
  • Controlling
  • Månedsrapport opstillet efter egne/specifikke krav
  • Kommentar til månedsrapporter
  • ESG rapportering af tal

**Ved Måneds moms tillæges prisen kr. 500 ekskl. moms pr. måned.

Priser pr. måned

Antal Bilag

Professionel

20 > 500

501 > 1000

1001 > 2000

2001 > 3000

3001 > 4000

4001 > 5000

5001 > 7500

7501 > 10000

10001 > 12500

12501 > 15000

15001 > 20000

20001 > 25000

3.000 kr.

4.000 kr.

5.000 kr.

6.000 kr.

7.000 kr.

8.000 kr.

9.000 kr.

10.000 kr.

11.000 kr.

12.000 kr.

13.000 kr.

14.000 kr.

Hvilke bilag findes der?

Debitorfaktura
Bilag der bruges, når du sælger en vare/ydelse. Kaldes også for salgsfaktura. Laver du din salgsfaktura via et bogføringsprogram vil det automatisk blive gemt online. Du har tillige mulighed for at sende det via mail eller med EAN.nr. til kunden. Dermed har de også bilaget elektronisk.

Kreditorfaktura
Bilag der medtages i forbindelse med et køb hos en sælger(kaldt for kreditor). Disse bilag skal gemmes og uploades til din bogføring, som dokumentation for dit køb.

Kreditnota
Bilag der bruges når noget skal føres tilbage. Man sletter ikke en salgsfaktura eller købsfaktura, det kan man kun gøre ved en kreditnota. Man kan ikke jf. bogføringsloven blot annullere et køb eller salg som er lavet. Men de kan som sagt nulstilles med en kreditnota.

Momsregistrering
Er din virksomhed pålagt at opkræve moms af salg af varer/ydelser, vil du også have ret til at få moms retur ved de køb du laver i virksomheden. Hvis du har købs- eller salgsmoms som skal med i din bogføring, skal momsbeløbet fremgå af fakturaen. Fremgår den ikke på den faktura eller kvittering du har som bilag, så kan du ikke medtage momsen i din bogføring.

Kvitteringer/bonner
Laver du et køb i butikker via kort eller kontant, hvor du ikke modtager en faktura, skal du for at kunne trække udgiften fra i virksomheden få en kvittering eller bon af dit køb. Kvitteringen/bonnen skal vise hvad det er du har købt og tillige skal momsbeløbet fremgå for at momsen kan fratrækkes. En dankort kvittering er ikke et bilag der kan bruges.

Person der arbejder ved skrivebord

Upload og krav om digitale bilag til
din bogføring er lovpligtigt når:

  • Virksomheder og selskaber med en nettoomsætning på over kr. 300.000 kr.
  • Krav om digital godkendt bogføringsprogram for Klasse B virksomheder ApS og A/S skal ske pr. 1.1.2024
  • Krav om digital godkendt bogføringsprogram for klasse A virksomheder – enkeltmandsvirksomheder skal ske pr. 1.1. 2026
  • Bilag der uploades skal være læsbare og tydelige

Bilag skal uploades til bogføringsprogram løbende. Bilag skal være tilgængelig/uploadet til bogføringsprogrammet 3 uger forinden en moms deadline, for at First Finance kan garantere at have alle bilag bogført til en momsafslutning.

Bilag uploades til bogføringsprogram via tilhørende mail eller app til den enkelte konti ved udbyderen.

Lad os tage en uforpligtende snak om dine behov


    Vi arbejder med følgende ERP-systemer
    og integrationer til Finance

    e-conomic logo
    Dinero logo
    Ordrestyring
    Microsoft Dynamics C5
    Billy logo
    Kofax logo
    Microsoft Dynamics NAV
    Skovbo Data
    LoppeSalg
    Microsoft Dynamics 365 Business Central
    Gecko logo
    amazon logo